SPEAKING bài 5. Work in groups of four. Discussion your choices and preferences for further education. Use the expressions in the conversation.
Gửi bởi: Nguyễn Thị Ngọc Vào 7 tháng 6 2019 lúc 11:18:50
Câu hỏi
(Làm bài tập theo nhóm bốn học sinh. Thảo luận các lựa chọn và ưu tiên của em đối với giáo dục bổ túc. Sử dụng các cách diễn đạt có trong đoạn hội thoại.)
Hướng dẫn giải
- I have decided to enter university after graduating from secondary school for the following reasons:
- It doesn't mean that I will get a job easily if I have an university degree but it will open up more options to me.
- It is the only way for me to follow my dream of being a doctor. If you want to get a career, not just a job, you must have a degree which allows you to progress in your career faster than without a degree.
- With degrees, I can track my career, I can work at a higher level, then I can earn more money.
- Studying for a decree teaches me to be an independent thinker, how to work in a team, how to communicate well with others...
Tạm dịch:
- Tôi đã quyết định vào trường đại học sau khi tốt nghiệp trung học vì những lý do sau:
- Không có nghĩa là tôi sẽ có được việc làm một cách dễ dàng nếu tôi có bằng đại học nhưng nó sẽ mở ra thêm nhiều lựa chọn cho tôi.
- Đó là cách duy nhất để tôi thực hiện ước mơ trở thành bác sĩ của mình. Nếu bạn muốn có một nghề nghiệp, bạn phải có bằng cấp cho phép bạn tiến bộ trong sự nghiệp nhanh hơn mà không có bằng cấp.
- Với bằng cấp, tôi có thể theo sự nghiệp của mình, tôi có thể làm việc ở trình độ cao hơn, sau đó tôi có thể kiếm được nhiều tiền hơn.
- Học một sắc lệnh dạy tôi thành một nhà tư tưởng độc lập, làm thế nào để làm việc cùng một đội, làm thế nào để giao tiếp tốt với người khác ...
Update: 7 tháng 6 2019 lúc 11:18:50
Các câu hỏi cùng bài học
- READING bài 1. Look at the table of the British state-run education system. Can you make a similar table for the education system of Viet Nam?
- READING bài 2. Quickly read the text. Choose the best heading for it.
- READING bài 3. Match each of the words with its meanings. Use a dictionary, if necessary.
- READING bài 4. Read the text again. Dccidc if the following statements are true (T), false (F), or given (NG). Tick the correct boxes.
- READING bài 5. Work in pairs. Discuss how you can prepare for higher education in the UK.
- SPEAKING bài 1. Match the phrases with the descriptions to make sentences.
- SPEAKING bài 2. Choose the correct phrases (a-f) to complete the conversation.
- SPEAKING bài 3. Read the conversation again and answer the questions
- SPEAKING bài 5. Work in groups of four. Discussion your choices and preferences for further education. Use the expressions in the conversation.
- LISTENING bài 1. Look at the pictures of these students. Where do you think they are? What are they doing?
- LISTENING bài 2. Listen to an international student studying in Viet Nam. He is talking about his experience of pursuing higher education abroad. Take notes about each point below.
- LISTENING bài 3. Listen again and decide if the following statements are true (T), false (F), or not given. Tick the correct boxes.
- LISTENING bài 4. Work in pairs. Discuss how you should prepare for studying abroad.
- WRITING bài 1. Read Mai’s email to her friend asking for information about higher education in the UK. Fill the gaps, using the phrases in the box.
- WRITING bài 2. Read the email in 1 again and complété the following outline.
- WRITING bài 3. Choose two of the following points about studying abroad. Write an email of 160 - 180 words to a friend from another country asking for information and advice. Use the outline in 2.