LISTENING 5 Do you agree with Peter Shawl that humans are responsible for the loss of biodiversity? Discuss with a partner.
Gửi bởi: Nguyễn Thị Ngọc Vào 8 tháng 6 2019 lúc 14:55:22
Câu hỏi
(Bạn có đồng ý với Peter Shawl rằng con người phải chịu trách nhiệm cho sự mất mát đa dạng sinh học? Thảo luận với một người bạn.)
Hướng dẫn giải
I agree with Peter Shawl that humans are responsible for the loss of biodiversity.
Because:
People cut down forest trees to make more room for land for agriculture and building housing. To increase crop production, people may also use pesticides and fertilizers. As a result, wild animals' natural living space gets smaller and more polluted. The second danger is hunting and poaching. Animals can be killed not just for food, but for other purposes. In many Asian countries, tiger bones and rhino horns are believed to be able to treat diseases while elephant tusks are used to make valuable ivory objects.
Tạm dịch:
Tôi đồng ý với Peter Shawl rằng con người chịu trách nhiệm về việc mất đa dạng sinh học.
Bởi vì:
Con người chặt cây lâm nghiệp để làm thêm chỗ ở cho nông nghiệp và xây dựng nhà ở. Để tăng sản lượng cây trồng, người ta cũng có thể sử dụng thuốc trừ sâu và phân bón. Kết quả là không gian sinh sống tự nhiên của động vật hoang dã nhỏ hơn và ô nhiễm hơn. Nguy cơ thứ hai là săn bắt và săn bắt. Động vật bị giết chết không chỉ lấy thực phẩm, mà còn vì các mục đích khác. Tại nhiều quốc gia Châu Á, xương hổ và sừng tê giác được cho là có khả năng điều trị bệnh tật trong khi các con ngựa voi được sử dụng để làm các vật bằng ngà voi có giá trị.
Update: 8 tháng 6 2019 lúc 14:55:22
Các câu hỏi cùng bài học
- READING 1 Discuss with a partner.
- READING 2 Below are three people's opinions posted on the fantasticwildlife.org website. Read the text and decide what they are talking about
- READING 3 Whose opinions are these? Write the correct name in the space before each statement.
- READING 4 Find the prepositions in the reading text to complete these phrases and expressions. Use a dictionary to find their meanings.
- READING 5 Discuss with a partner.
- SPEAKING 1 Put the following ways of protecting rhinos and coral reefs in the correct boxes.
- SPEAKING 2 Work with a partner. Use the information in 1 or your own ideas to prepare a talk about how to protect rhinos or coral reefs. The following phrases and expressions may help you.
- LISTENING 1 Below is the conservation status scale which indicates whether a species still exists and how likely it is to become extinct in the near future. Match the three phrases indicating three threatened' levels with the numbers 1,2 and 3.
- LISTENING 2 Listen to the first part of a talk given by Peter Shawl, a conservation biologist, and check your answers in 1.
- LISTENING 3 Listen to the second part of the talk and choose the best option to complete the statements or answer the questions.
- LISTENING 4 Listen to the second part again. Complete the summary of the talk, writing one word in each blank.
- LISTENING 5 Do you agree with Peter Shawl that humans are responsible for the loss of biodiversity? Discuss with a partner.
- WRITING 1 Match the pictures with the animals' names. Then discuss the questions with a partner.
- WRITING 2 Read the facts about the Komodo dragon and the blue whale. Write a, b, c, d, or e in the space provided to match the title with the correct section.
- WRITING 3. Choose one of the two species in 2 and write a report of 150-200 words to describe it. Follow the plan below.