READING 3 Work with a partner. Use the information in the table below or your own ideas to make a conversation about one of the historical figures.
Gửi bởi: Nguyễn Thị Ngọc Vào 8 tháng 6 2019 lúc 10:35:28
Câu hỏi
(Làm việc cùng người bạn. Sử dụng các thông tin trong bảng dưới đây hoặc ý tưởng của riêng bạn để tạo một cuộc trò chuyện về một trong những nhân vật lịch sử.)
Hướng dẫn giải
Student B: I’m going to talk about our courageous female warrior – Lady Trieu (Trieu Thi Trinh). She was an image of a brave warrior going into battles on an elephant. She led Vietnamese people against the Wu invaders in 248.
Student A: You should also mention the year of her birth and death. Lady Trieuwas born in 226 and died in 248.
Student B: I will. Though she died young, she was given the honorary title ‘Most Noble, Courageous and Virtuous Lady’ by King Ly Nam De (503-548).
Chú ý: Những thông tin được gạch chân học sinh có thể thay thế để phù hợp với ý kiến của riêng mình.
Học sinh A: Bạn sẽ nói gì trong buổi thuyết trình của bạn ngày mai?
Học sinh B: Tôi sẽ nói về chiến binh nữ dũng cảm của chúng ta - Bà Triệu (Triệu Thị Trinh). Bà là một hình ảnh của một chiến binh dũng cảm cưỡi voi vào trận chiến. Bà đã lãnh đạo người Việt Nam chống lại cuộc xâm lược Ngô năm 248.
Học sinh A: Bạn cũng nên đề cập đến năm sinh và năm mất của bà. Bà Triệu sinh năm 226 và mất năm 248.
Học sinh B: Tôi hiểu rồi. Mặc dù bà mất khi còn trẻ, nhưng bà được vua Lý Nam Đế (503 - 548) trao tặng danh hiệu 'Người phụ nữ cao quý , dũng cảm và liêm khiết'
Update: 8 tháng 6 2019 lúc 10:35:28
Các câu hỏi cùng bài học
- READING 1 Read the text about the causes and effects of counter-urbanisation.
- READING 2 Read the text again and decide whether the following statements are true (T), false (F), or not given (NG), and tick the correct box.
- READING 3 Work with a partner. Use the information in the table below or your own ideas to make a conversation about one of the historical figures.
- READING 4 Listen to the recording about wave energy. Choose the best option to complete the sentence.
- READING 5 Write meaningful sentences about the pros and cons of solar energy. Use the words given
- READING 6 Use the ideas in 5 (and your own ideas) to an essay of 180-250 words about the pros cons of solar energy.