Listening 4 Listen again and complete the table. Use more than five words for each blank.
Gửi bởi: Nguyễn Thị Ngọc Vào 8 tháng 6 2019 lúc 10:12:36
Câu hỏi
(Nghe một lần nữa và hoàn thành bảng. Sử dụng hơn năm chữ cho mỗi khoảng trống.)
Click tại đây để nghe:
Hướng dẫn giải
1. bring old and broken electronic like second-hand mobile phones and MP3 players for recycling.
2. spend ten minutes working on organic vegetable garden, planting seeds, watering them and making sure they grow into healthy plants.
3. invite local enviromental groups to have booths at school so students can go and talk to them during the "Green ten minute", and ask any questions.
4. check for any mould growth on the classroom furniture especially during hot and humid weather
5. each time a class prepares five quiz questions for other students answer during the "green ten minutes". And we give out prizes for the best answers.
Tạm Dịch:
1. Mang đồ điện cũ và hỏng giống như điện thoại và máy nghe nhạc đã qua sử dụng để tái chế.
2. Dành 10 phút để làm việc trên vườn rau hữu cơ, trồng hạt giống, tưới nước cho chúng và chắc chắn chúng lớn lên thành cây khỏe mạnh.
3. Mời các nhóm môi trường địa phương có gian hàng tại trường học để học sinh có thể đến và trò chuyện cùng họ trong suốt "mười phút xanh", và hỏi bất kì câu hỏi nào.
4. Kiểm tra nội thất lớp học đặc biệt trong suốt khoảng thời gian thời tiết nóng và ẩm mốc.
5. Mỗi lần một lớp học sẽ đưa 5 câu hỏi cho học sinh khác trả lời trong suốt "10 phút xanh". Và chúng tôi tặng giải thưởng cho câu trả lời tốt nhất.
Update: 8 tháng 6 2019 lúc 10:12:36
Các câu hỏi cùng bài học
- Reading Task 1. Look at the pictures. Match the pictures with the appropriate word or phrases.
- Reading Task 2. Read the following article about soot pollution. Choose the appropriate heading (a-d) for each paragraph.
- Reading Task 3. Work in pairs. Complete each of the following sentences with no more than five words.
- Reading Task 4. Discuss with a partner. Are soot emissions a problem in your community or in Viet Nam in general?
- Speaking 1 Put the following lifestyle choices in the appropriate box.
- Speaking 2 Work in pairs. Complete the conversation using the lifestyle choices in 1 and the reasons in the box.
- Speaking 3 Work in groups of four. Think of a green activity and discuss how it will benefit the environment. Compare your activity with other groups.
- Listening 1 Work in pairs. Discuss and prepare an action plan for the Go Green Week in your school. In your plan, describe the activities for each day and the reasons for doing them.
- Listening 2 Listen to a talk show and answer the following questions.
- Listening 3 Listen again and decide if the statements are true (T), false (F), or not given (NG). Tick correct box
- Listening 4 Listen again and complete the table. Use more than five words for each blank.
- Listening 5 Work in pairs. Discuss what you can do to change your lifestyles and go green.
- Writing 1 Read the incomplete essay about the advantages and disadvantages of green energy. Use the ideas in the following boxes to complete the second and third paragraphs.
- Writing 2 Use the ideas in the following boxes to write an essay of 180-250 words about the advantages and disadvantages of consuming organic food, using the outline of the essay in 1.